2e dag op Saparua

13 juli 2015 - Saparua, Indonesië

Back to basic huis... inderdaad. We wonen als het ware in bij Mary. We hebben 2 slaapkamers en de badruimte delen we met haar. De keuken is er natuurlijk ook maar daar hoeven we niet te zijn omdat Mary voor ons kookt, heerlijk! De badruimte is groots opgezet en er staat zelfs een wc-pot in. Geen toiletpapier maar wel douchekopje waarmee je jezelf mee kan schoonspoelen... even wennen. Het douchen doe je met de mandibak. Water schep je met een emmer over je heen, geen warm water natuurlijk.
We willen graag met de scooter het eiland verkennen. Je vraagt aan Ena om verhuur van scooters en ze regelt het. Dat gaat niet via een verhuurbedrijf maar via bewoners; wie kan zijn scooter voor die dag uitlenen? 1 scooter krijgen we zo mee, de ander wordt bestuurd door de eigenaar. En wat het kost; daar kom je pas achter als je moet gaan afrekenen als je terug bent! We zijn naar Kota Saparua geweest, de hoofdstad van het eiland (= dorpje). We vervolgen de weg naar Tiouw (het dorp waar pappie vandaan komt) en Waisisil en daarna naar Paperu. We blijven ons verbazen over de schoonheid en puurheid van het eiland. Een route van noordoost naar zuidoost.

1. Ingrid:
    15 juli 2015
    O ja, heerlijk douchen ja met de mandibak. Hahaha, maar ja een mens moet toch wat. Beter dat dan helemaal niet kunnen badderen.

Fantastisch ook, even een scooter huren via bewoners.