Tirtagangga en Ujung

28 juli 2015 - Candidasa, Indonesië

We vervolgen onze route langs de mooie sawa's naar Tirtagangga (water van de Ganges = rivier in India) en Ujung. Deze plaatsen zijn bekend omdat de laatste Radja een zwak had voor mooie waterwerken en heeft dan ook 2 waterpaleizen laten bouwen (1921 en 1947). Na de laatste vulkaanuitbarsting van de berg Gunung Agung in 1963 en de aardbeving in 1979 zijn de waterpaleizen opnieuw gereconstrueerd. Het water in de bassins komt vanuit de bergen. Waterpaleis Ujung is veel grootser opgezet dan Tirtagangga, terwijl Tirtagangga weer meer details en variëteit laat zien. Beide toeristische trekpleisters maar wel de moeite waard.

We sluiten de warme dag (31 graden) graag af met een bezoekje aan pasir putih! Lekker een duik in de golven!

1. Yvonne:
    28 juli 2015
    Prachtige foto,s het zal wel het laatste verhaal zijn nu weer bijna naar huis toe.Geniet er nog van en alvast een hele goede vlucht.xxx
  2. Ingrid:
    Mooie foto's en leuk om jullie ervaring mee te lezen. En de tijd vliegt voorbij.