Weer terug naar Ambon

15 juli 2015 - Ambon, Indonesië

Vanmorgen in alle vroegte op om met de kepal cepat (kruising tussen een speedboot en een ferry) om 07.00 uur terug te keren naar Ambon. We waren van plan om naar de eilanden Nusa Laut, Pulau Molana en Haruku te gaan, maar vanwege het slechte weer en de ruwe zee is ons dat afgeraden. Jammer, want Haruku is het eiland waar mammie oorspronkelijk vandaan komt. Helaas, het is niet anders.

Hoewel het leven in Saparua naar onze maatstaven eenvoudiger is, zie je wel dat de inwoners gelukkig zijn. Binnen het dorp kent iedereen elkaar en leven ze in goede harmonie. We kwamen nog een Molukse man uit Breda tegen die er al 2 maanden was. Hij dacht er zelfs over om permanent in Ihamahu te blijven. Staat daar al bekend als "oom Blanda" ( = Nederlander).

Nu dus gearriveerd in Ambon waar we tot zaterdag verblijven. Hoe mooi Saparua ook is, de warme douche was weer heerlijk!!

1. Yvonne:
    15 juli 2015
    Wat een belevenis allemaal zeg prachtig.Dat is echt vakantie van alles zien.Geniet er nog maar lekker van en wacht met smart op de foto,s xx